In toenemende mate zien Facebook gebruikers hun tijdlijn dichtslibben met advertenties. Tegelijkertijd betalen Facebook adverteerders deels voor fake likes en hanteert Facebook een geheel eigen algoritme, waardoor steeds vaker de vraag opgeroepen wordt: heeft adverteren op Facebook nog zin? We namen de proef op de som. In februari zijn wij als experiment een … [Lees meer...]
Social Bookmarking – Vergeet de Top-zoveel lijstjes!
Via Google kan je veel lijstjes vinden met top 10-lijstjes van de beste social bookmarking websites. Vrij nutteloos...als je niet weet HOE je tegenwoordig nog effectief kan bookmarken. Eerder legde ik uit hoe je makkelijk je blogartikelen kan bookmarken op social media. Dat suggereerde wellicht (onterecht) dat het zomaar spammen op social media goed werkt. En naast het … [Lees meer...]
Social Bookmarken met de Add This-browser-plugin
Social bookmarken, het verspreiden van je blogartikel over social media, is een belangrijk deel van het krijgen van meer bezoekers. Met de Add This plugin bookmark je snel en simpel! Stel je hebt net een artikel geschreven. Als je daarna niks ermee doet dan wordt je artikel alleen maar via direct verkeer (= mensen die je site-URL intikken) en organisch verkeer (= … [Lees meer...]
Hoe werkt Link Building nog goed in 2014? ● 10 Tips!
Link building, werkt dat eigenlijk nog wel? Jazeker. Anno 2014 is het echter minder een strategie te noemen; Het is keihard zwoegen! Lees hier onze 10 tips om vooral jezelf niet in de vingers te snijden. 10 Tips voor goeie Link Building #1: Beantwoord een vraag Overal wordt geadviseerd om goede content te schrijven. Nogal wiedes, natuurlijk. Wat echter wel een bruikbare tip … [Lees meer...]
14 Tips die jouw email lijst zullen uitbreiden
Eerder schreven we al over hoe je een email lijst op kunt bouwen 'from scratch'. Echter, een email lijst uitbreiden met meer contacten gebeurt niet vanzelf. Het vereist de nodige aandacht. Daarom hebben wij een aantal tips uitgeschreven die je gaan helpen bij het uitbreiden van je email lijst. Zorg dat die nieuwsbrief gezien wordt! Tips voor jouw... Website Heb je een … [Lees meer...]
Analytics dashboard voor bloggers om makkelijk een strategie op te zetten
Meten = weten. Als je weet wat je bezoekers zoeken, graag bekijken en wanneer ze komen, kun je efficiënter te werk gaan. Lees verder over hoe je de gewenste data krijgt in Google Analytics en wat je ermee kunt doen. Op JijOnline schreef ik een artikel hierover en dat werd met enthousiasme opgepikt door beginners. Daarom delen we het ook met jullie! Als je nog geen Google … [Lees meer...]
Bloggen op LinkedIn als ‘Influencer’ wordt mogelijk voor iedereen
Een interessante ontwikkeling op LinkedIn voor bloggers. Op Business Insider verscheen gisteren een bericht dat het publicatieplatform LinkedIn Influencers gaat worden opengesteld voor het grote publiek. En dat biedt legio mogelijkheden voor bloggers om een nieuw publiek te vinden, en zichzelf nog meer als expert te profileren. Het platform voor thought leaders op LinkedIn … [Lees meer...]
Facebook en Twitter: verschillende sociale media, verschillende soorten updates
Ondanks de wezenlijke verschillen tussen Facebook en Twitter, gebruiken veel bloggers ze min of meer op dezelfde manier. Door je updates per medium aan te passen, kun je meer bezoekers binnenhalen. Als je als blogger Facebook en Twitter inzet om meer verkeer naar je site te trekken, ben je al een heel eind op de goede weg wat betreft social media marketing. Toch kan het … [Lees meer...]
Wat ik met HootSuite Pro doe
HootSuite is een populaire social media management tool, die ook door veel bloggers wordt gebruikt. Enkele maanden geleden ben ik zelf de pro versie van HootSuite gaan gebruiken, en inmiddels heb ik er genoeg ervaring mee om te vertellen wat ik er zoal mee doe, en wat ik ervan vind. Wat kun je met HootSuite? Heel kort samengevat kun je met HootSuite heel eenvoudig … [Lees meer...]
Meer likes op Facebook: de omgekeerde manier
Meer likes op Facebook krijgen Het sociale medium Facebook is één van de meest gebruikte kanalen die wij bloggers inzetten om de inhoud van ons blog te verspreiden. We maken een pagina aan die qua inhoud en naam lijkt op ons blog, en hopen maar op massa's publiek naar de website. Maar als je hier enige ervaring mee hebt, weet je dat de resultaten van zo'n facebookpagina vaak … [Lees meer...]