Een blogger inhuren is iets wat steeds meer gebeurt. Veel ZZP'ers en MKB'ers beginnen de voordelen ervan in te zien, zoals een grotere online aanwezigheid en verbeterde leadgeneratie. Maar ook bij blogs die snel groeien is vaak een extra paar schrijfhanden nodig om de productie draaiende te houden. Als jij ook in de situatie zit waarin je een blogger gaat inhuren, waar moet je … [Lees meer...]
Een mailinglist opbouwen met MailChimp
"The money is in the list" is een populaire term onder internet marketeers. Een kwalitatief goede e-maillijst kan je veel opleveren. Maar een goede mailinglist ontstaat niet vanzelf. Gelukkig bestaan er een aantal handige tools, zoals MailChimp, die je kunnen helpen bij het opbouwen van een mailinglist. Vandaag bespreken we een van onze favorieten: MailChimp. De naam slaat … [Lees meer...]
Bloggen op LinkedIn als ‘Influencer’ wordt mogelijk voor iedereen
Een interessante ontwikkeling op LinkedIn voor bloggers. Op Business Insider verscheen gisteren een bericht dat het publicatieplatform LinkedIn Influencers gaat worden opengesteld voor het grote publiek. En dat biedt legio mogelijkheden voor bloggers om een nieuw publiek te vinden, en zichzelf nog meer als expert te profileren. Het platform voor thought leaders op LinkedIn … [Lees meer...]
Hoe genereer je leads via een bedrijfsblog?
Van leads naar klanten Steeds meer bedrijven voegen een blog toe aan hun website om hun zichtbaarheid te vergroten. Een goed plan, maar het is belangrijk om niet te vergeten waar het echt om draait: leads. Hoe kun je ervoor zorgen dat jouw blog daadwerkelijk nieuwe klanten oplevert? Zoek de klanten op waar ze zitten Ieder bedrijf heeft (als het goed is) een business plan. Er … [Lees meer...]
Facebook en Twitter: verschillende sociale media, verschillende soorten updates
Ondanks de wezenlijke verschillen tussen Facebook en Twitter, gebruiken veel bloggers ze min of meer op dezelfde manier. Door je updates per medium aan te passen, kun je meer bezoekers binnenhalen. Als je als blogger Facebook en Twitter inzet om meer verkeer naar je site te trekken, ben je al een heel eind op de goede weg wat betreft social media marketing. Toch kan het … [Lees meer...]
Wat ik met HootSuite Pro doe
HootSuite is een populaire social media management tool, die ook door veel bloggers wordt gebruikt. Enkele maanden geleden ben ik zelf de pro versie van HootSuite gaan gebruiken, en inmiddels heb ik er genoeg ervaring mee om te vertellen wat ik er zoal mee doe, en wat ik ervan vind. Wat kun je met HootSuite? Heel kort samengevat kun je met HootSuite heel eenvoudig … [Lees meer...]
Meer likes op Facebook: de omgekeerde manier
Meer likes op Facebook krijgen Het sociale medium Facebook is één van de meest gebruikte kanalen die wij bloggers inzetten om de inhoud van ons blog te verspreiden. We maken een pagina aan die qua inhoud en naam lijkt op ons blog, en hopen maar op massa's publiek naar de website. Maar als je hier enige ervaring mee hebt, weet je dat de resultaten van zo'n facebookpagina vaak … [Lees meer...]
Waarom Topsy fantastisch is
Enige tijd geleden kwam ik voor het eerst in aanraking met sociale media tool Topsy. Toen ik eenmaal doorkreeg wat voor een krachtige zoektool dit eigenlijk is, was ik gelijk verkocht. Hoog tijd om wat van dat enthousiasme op jou over te brengen. Wat is Topsy? Topsy is een krachtige zoektool voor met name Twitter, Google + en Instagram. Je kunt er veel beter Twitter meer … [Lees meer...]