Nu het nieuwe jaar is begonnen, is het tijd om naar 2017 te kijken. Waar in 2016 op het gebied van SEO ‘link earning’ (Penguin update 4.0) en website kwaliteit (Panda) bij Google hoog in het vaandel stonden, zal 2017 het jaar van oa. mobile-first, voice search, epic content, AMP en Google Rankbrain zijn. Hoe beter de gebruikerservaring; hoe hoger de rankings. Wat betekent dit … [Lees meer...]
Geduld als Groeiaanjager
Groei. Vooruitgang. Het staat voor mij synchroon aan beweging. Stappen zetten. Doelen behalen. Passief gaan zitten wachten tot er iets gebeurt behoort in ieder geval niet tot het rijtje aanjagers van groei die ik duidelijk op m’n netvlies heb. Maar stel je eens voor dat geduld een positief effect zou hebben op persoonlijke- en zakelijke groei. Zou jij geduld dan inzetten als … [Lees meer...]
4 tips voor zakelijke groei (waar je nog niet aan gedacht had)
Stel dat iemand jou de vraag stelt hoe hij zijn bedrijf kan laten groeien. Wat is dan daarop jouw antwoord? Adviseer je om prijzen te verhogen? Personeel aan te nemen? Meer investeren in marketing? Meer zichtbaar worden? Meer waarde toevoegen? Of geef je naast deze tips ook een tip die 99% van de ZZP-ers en MKB ondernemers nog niet toepast? Het geheim achter groei Een groot … [Lees meer...]
IP adressen van concurrenten blokkeren in Adwords
Wanneer je gebruik maakt van Google Adwords en je bevindt in een niche met veel concurrenten dan kan het helpen om de IP adressen van je belangrijkste concurrenten te blokkeren. Op deze manier zorg je ervoor dat je advertenties niet vertoond worden wanneer een concurrent zoekt op een term waarop je adverteert. Dit voorkomt dat je onnodig mediabudget weglekt aan clicks die door … [Lees meer...]
De Growth Hacking Mindset: niet alleen voor startups
Growth Hacking wordt vaak in verband gebracht met (tech) startups. De Growth Hacking Mindset is bij startups vaak meer aanwezig dan bij grote, gevestigde bedrijven. Dat betekent echter niet dat Growth Hacking alleen is weggelegd voor startups. Sterker nog, grote bedrijven zouden er veel baat bij hebben om stapsgewijs te werken aan hun Growth Hacker’s mindset. Drang naar … [Lees meer...]
Je Boek Zelf Online Promoten: Het Ultieme Stappenplan
Steeds meer professionals brengen tegenwoordig een eigen boek uit. Daarnaast is het publiceren van een boek eenvoudiger dan ooit. Je hebt in principe geen uitgever meer nodig en kunt alles in eigen beheer doen. Maar dan komt het moment dat je boek van de drukpersen afrolt. Wat zijn jouw volgende stappen? Hoe zorg je ervoor dat je boek ook daadwerkelijk wordt verkocht? 1. … [Lees meer...]
Hoe gebruik je Keyword Matching Options in Adwords?
Wanneer je een campagne opzet in Google Adwords dan krijg je te maken met Keyword Matching Options. Keyword Matching Options zijn een krachtig middel om meer uit je Adwords campagnes te halen. Sterker nog, wanneer je geen gebruik maakt van deze optie dan is de kans groot dat je onnodig veel geld uitgeeft aan clicks die niet rendabel zijn. Hoe maak je op een slimme manier … [Lees meer...]
Conversion tracking instellen in Adwords en Analytics
Het mooie van online marketing is dat je bijna alles kunt meten. Wanneer je tijd en geld gaat besteden aan paid advertising is het daarom aan te raden om inzicht te krijgen in de ROI die je behaalt op campagnes. Om dit te kunnen doen heb je meer inzicht nodig in de conversies die er gezet worden, zoals aankopen, telefoontjes, downloads, etc. Adwords biedt mogelijkheden om deze … [Lees meer...]
De 10 gewoontes die bepalen of je als ZZP-/MKB’er doorgroeit of stagneert
In zijn boek "Scaling Up: How a Few Companies Make it and why the Rest Don't" beschrijft groei goeroe Verne Harnish welke gewoontes je als bedrijf, ondernemer of leider moet ontwikkelen om echt door te kunnen stoten qua groei. Hij doet dit aan de hand van de 'Rockefeller habits' en biedt daarmee een handig framework voor bedrijven die snel willen groeien. Het framework is … [Lees meer...]
7 tips voor het opzetten van display campagnes met Adwords
Als je dit leest dan ben je misschien wel bekend met de tekstadvertenties van Google in de zoekmachine. Je kunt via Adwords echter ook adverteren via het display netwerk. Met display advertising kun je het potentiële bereik van campagnes sterk vergroten en je advertenties of banners laten weergeven op relevante websites. Denk van tevoren echter wel goed na over de inzet van … [Lees meer...]