Als online marketeer heb je het al druk genoeg. Je actielijst is eerder in regel dan uitzondering langer dan de menukaart van het gemiddelde restaurant. En dat zou niet zo moeten zijn. Zou het niet fijn zijn om je lijstje een stuk overzichtelijker te maken? En zou het niet heerlijk zijn als je tijd overhoudt om tijdens de lunchpauze de menukaart aandachtig te bestuderen in plaats van je to-do list? Dat kan nu. Maak kennis met IFTTT:
If This Then That
“If This Then That” of kortweg IFTTT is een gratis tool die door middel van ‘recipes’ bepaalde handelingen automatiseert. Deze handelingen zijn interacties tussen verschillende applicaties. Door een trigger (If) te koppelen aan een voorwaarde (This) wordt een actie getriggerd op een tweede app (Then That). En dat is retehandig, ook voor online marketeers.
5 IFTTT recipes voor de moderne marketeer
Er zijn talloze recipes te bedenken die je leven makkelijker maken. Duizenden mensen gingen je voor en delen deze recipes met de rest van de IFTTT gebruikers. Hier zitten recipes tussen die je leven als moderne online marketeer een stuk efficiënter maken. Let er wel op dat je IFTTT toegang moet geven tot bepaalde informatie vanuit de apps die je koppelt. Je moet je hier dus wel comfortabel bij voelen.
We pikten er 5 pareltjes voor online marketeers uit:
Recipe 1: Plaats geüploade YouTube video’s automatisch op een WordPress blog.
Zorg ervoor dat een vers geüploade Youtube video automatisch wordt geplaatst op een WordPress website in jouw beheer. Geen geklungel met embed codes, minder handelingen, tijdwinst gegarandeerd.
Recipe 2: Plaats je Instagrams automatisch in een Facebook album
Waar Instagram voor velen als #1 app voor foto’s wordt gebruikt komt Facebook toch altijd nog op een goede tweede plaats. En waarom zou je Facebook fans ook niet de mogelijkheid geven om deze prachtige kiekjes te bekijken? Met dit recipe worden nieuwe foto’s op Instagram automatisch in een Facebook album geplaatst. Ook handig voor eigen naslag en archivering.
Recipe 3: Deel populaire artikelen met je Linkedin
Mocht het passen bij je activiteiten en je Linkedin contacten, dan is dit een makkelijke en gratis vorm van content curatie die je geen tijd kost.
Recipe 4: Plaats iedere maand een bedankje op Facebook richting je fans
De moderne marketeer weet dat ieder merk tegenwoordig streeft naar merkfans en ambassadeurs. En deze fans mogen best wel eens een bedankje krijgen. Ze zijn namelijk erg waardevol voor een merk. Dit recipe biedt een uitkomst voor iedereen die merkt dat het bedanken van Facebook-fans er nogal eens bij inschiet.
Recipe 5: Klik de ster aan bij een bericht in Gmail en creëer automatisch een reminder
Als er iets is waar de gemiddelde marketeer tijd bij kan winnen dan is het wel het gebruik van email. Scan je mail op hoofd- en bijzaken en wanneer er een actie van jou kant nodig is laat je door middel van dit recipe automatisch een reminder creëren in je iOS app.
Heb je ervaring met IFTTT en nog meer suggesties voor recipes die handig zijn voor (online) marketeers? Deel ze in de comments!
Geef een reactie