Een eenvoudig en regelmatig aangevuld overzicht met een eigen checklist aan tips - in willekeurige volgorde - om beter te leren copywriten en bloggen. 1. Gebruik metaforen Tekst is niet voor iedereen even makkelijk te 'verteren'. Door metaforen te gebruiken maak je dingen makkelijker te onthouden en te begrijpen. Ik vergelijk een prachtige website wel eens met een mooie … [Lees meer...]
Meer klanten krijg je door vertrouwen
Als je me zou vragen wat tegenwoordig de grootste onderscheidende waarde is van welk bedrijf dan ook dan zou ik zeggen: vertrouwen. Of beter: de mate waarin klanten jou of de werknemers van je bedrijf vertrouwen. Dat klinkt misschien eenvoudig, maar dat is het zeker niet. De meeste potentiële klanten hebben namelijk serieuze vertrouwens issues opgelopen in het verleden. Aan jou … [Lees meer...]
Dus je B2B blog is geen succes? Wellicht heb je transparantiefobie.
Blijven de resultaten van je B2B blog uit? Goeie kans dat je te maken hebt met een gevalletje ‘transparantiefobie. Geen transpiratiefobie. Transparantie-fobie. Het moge duidelijk zijn dat ik de term zojuist uit m’n duim heb gezogen aangezien een snelle Google search op ‘transparantiefobie’ geen enkele hit geeft (edit: gaf). Transparantiefobie dus De angst om … [Lees meer...]
7 manieren om je brein in een productief ritme te krijgen
Soms kan het zijn dat je uitstelgedrag gaat vertonen, omdat er geen echte bloedspoed achter bepaalde acties zit of je door een bepaald type acties niet direct geïnspireerd of gemotiveerd wordt. Herkenbaar voor de meeste onder ons in de vorm van 'huiswerk ontwijkend gedrag' dat we allemaal wel van de middelbare school allemaal kennen. De crux zit hem er in dat jouw brein soms … [Lees meer...]
7 tips voor Succes in Consultative Selling
Consultative Selling (adviserend verkopen) is een manier van sales die steeds populairder wordt. Net als in content marketing zien we in sales steeds meer beweging naar het eerst toevoegen van waarde en inzicht, voordat er een salespitch gedaan wordt. Zowel in marketing als in sales zijn het benaderingen die wat mij betreft de enige benaderingen zijn die toekomstvast zijn. … [Lees meer...]
De impact van blockchain technologie op de online advertentie industrie
In het rijtje van meest disruptieve technologische ontwikkelingen van dit moment staat blockchain technologie bij velen met stip op #1. Wat weinigen echter beseffen is dat de decentrale filosofie achter blockchaintechnologie niet alleen toegepast kan worden in de vorm van cryptocurrency. Het kan gehele markten opschudden en het internet zoals wij dat kennen op niet al te lange … [Lees meer...]
30 Spreuken om onzin uit ons hoofd te verwijderen
Eén van de ‘secundaire arbeidsvoorwaarden’ die je als blogger hebt is dat dat je soms zomaar een cadeautje in je postvak vindt. Twee weken terug ontving ik zo een cadeautje in de vorm van het boek “Het bed van Procrustes” van Nassim Nicholas Taleb. Het bestaat uit 133 pagina’s met ‘aformismen’, ofwel "spreuken die ons aansporen bepaalde denkluikjes te openen en manieren te … [Lees meer...]
In 7 stappen diensten rendabeler maken en energielekken dichten
Heb je wel eens het gevoel dat sommige projecten te veel tijd kosten en daarmee helemaal niet zo rendabel zijn als in theorie mogelijk zou zijn? Goede kans dat er energielekken zijn binnen jullie organisatie die hiervoor zorgen. Hoe achterhaal je waar deze energielekken zitten en hoe zorg je ervoor dat ze gedicht worden? Hoe optimaliseer je dienstverlening op een manier die de … [Lees meer...]
7 vragen waarmee je de prestatie van organisaties een kickstart geeft
Als we de prestatie van een organisatie willen verbeteren dan hebben we vaak de neiging om met een aantal ‘knappe koppen’ bij elkaar te gaan zitten en te bedenken wat er nodig is om die prestatie naar een hoger plan te tillen. We doen aannames en formuleren een strategie die vervolgens ‘uitgerold’ wordt. In de praktijk wil dit echter niet zeggen dat de mensen die deze strategie … [Lees meer...]
Zakelijke groei begint met weten waar je niet goed in bent
Als je ondernemer bent of als een van je doelstellingen is om het bedrijf waar je voor werkt te laten groeien dan is de kans groot dat je soms tegen onzichtbare barrières aanloopt. De omzetgroei stagneert. Er blijft geen tijd over voor reflectie. En nadenken over strategie? Daar heb je toch helemaal geen tijd voor.... Je wordt iedere dag helemaal in de operatie gezogen en de … [Lees meer...]
- 1
- 2
- 3
- …
- 8
- Volgende »