Het inschakelen van een tekstbureau kan een goede toevoeging zijn voor de marketing van uw bedrijf. Alhoewel de term ‘tekstbureau’ een beetje het beeld opwekt van een stoffig kantoor met nog stoffigere typemachines, is júíst nu het belang van een goede tekstschrijver zeer groot. De nadruk ligt dan wel op ‘goede’.
Het belang van het juiste tekstbureau inschakelen
Bezoekers
Als u een website heeft waar een call-to-action in is opgenomen (bijvoorbeeld: het kopen van een product, aanmelden voor een nieuwsbrief, etc.) dan is het natuurlijk belangrijk om bezoek te krijgen op die website. Daar begint het. (Daar eindigt het ook zeker niet, maar daarover straks meer.)
Google geeft tegenwoordig de meeste waarde aan interessante en kwalitatief hoogwaardige artikelen. Google is niet voor niks de grootste zoekmachine geworden. Zij analyseren steeds beter welke sites passen bij gezochte zoekwoorden.
Daarnaast blijft Google echter een machine en heeft het als zoekmachine een logische structuur nodig om informatie goed te kunnen interpreteren. Conclusie: het tekstbureau moet iemand leveren die interessant kan schrijven over de onderwerpen van uw bedrijf. Én daarnaast moet hij/zij handigheid in zijn vak hebben en up-to-date kennis hebben over het zoekmachine-vriendelijk schrijven van webteksten.
Conversie
Bezoek op uw website is leuk, maar als zij binnen luttele seconden weer wegsurfen in plaats van door te klikken, dan heeft u er niets aan. Conversie gaat over het percentage bezoekers dat uiteindelijk een gewenste actie uitvoeren. Deze actie kan het aanschaffen van een product of dienst zijn, maar bijvoorbeeld ook een inschrijving op uw nieuwsbrief. Gebruiksvriendelijkheid en het gebruiken van zgn. sales-funnels speelt hierbij een belangrijke rol.
Conclusie: Een tekstschrijver moet zich kunnen inleven in uw mogelijke klanten en op de hoogte zijn van conversieverhogende technieken.
Klein of groot tekstbureau?
Helaas is het inhuren van een tekstschrijver dus niet zo makkelijk als het op het eerste gezicht lijkt. Maar laat uw hoofd nog niet hangen! Ga het gesprek aan met een tekstschrijver en u zult al gauw genoeg merken of deze uw interesses deelt. U, als medewerker of eigenaar van een bedrijf, weet immers goed wat bij u past.
Een van de eerste vragen die je jezelf zal stellen is: Moet ik een groot tekstbureau benaderen of juist gaan voor een persoonlijke tekstschrijver? Een tip die we mee kunnen geven: ga voor flexibiliteit en transparantie. Voor een tekstbureau die snel kan schakelen en kwaliteit levert. Of dat bureau groot, klein of een freelancer is maakt niet zo heel veel uit. Wel zal de dienstverlening verschillen op het gebied van prijs, kwaliteit en flexibiliteit.
Daarnaast wilt u niet dat u steeds een andere tekstschrijver tot uw dienst krijgt. Des te meer u samenwerkt met uw tekstschrijver, des te beter hij/zij jouw tak van sport en wensen begrijpt! Ziet u door de bomen het bos niet meer? Kijk dan eens naar de Personal Blogger van DutchBlogger. Met deze blogservice bent u verzekerd van een betrouwbare tekstschrijver tegen een eerlijke prijs.