• Artikelen
    • Beginnen
    • Conversie optimalisatie
    • Geld verdienen
    • Growth Hacking
    • Meer bezoekers
    • Schrijven
    • SEA
    • SEO
    • Social media
    • Tips, tools & strategie
  • Tekstschrijver
    • Tekstschrijver inhuren
    • Blog laten schrijven
    • Blogger inhuren
    • Landing Page laten schrijven
  • Tools
    • WordPress themes
    • Boek
  • Contact
  • Boek

DutchBlogger

De B2B Contentspecialist

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Must read voor bloggers!

Je bent hier: Home / Artikelen / Zakelijk bloggen: je doet het ook voor jezelf

Zakelijk bloggen: je doet het ook voor jezelf

februari 28, 2014 Door Maurice Krabbendam 2 Reacties

2890706354_7b38fc1268Wanneer er wordt geschreven over redenenen om een bedrijfsblog te beginnen, gaat het meestal over financieel gewin en het aantrekken van meer klanten. En dat is ook terecht, want dit zijn legitieme redenen om een blog op je bedrijfswebsite te integreren. Maar een andere belangrijke reden voor zakelijk bloggen wordt vaak vergeten: persoonlijke ontwikkeling.

Zakelijk bloggen als ideale uitlaatklep

Iedereen die een eigen bedrijf heeft weet dat de waan van de dag vaak de agenda beheerst. De klant is koning en deadlines zijn heilig. Volkomen logisch, maar ondernemen is meer dan alleen maar opdrachten doen en zorgen dat er genoeg geld binnenkomt.

Het grote verschil tussen ondernemen en voor een baas werken, is dat jij als zelfstandige zelf bepaalt welke koers jouw bedrijf vaart. Innovatie en kennisontwikkeling spelen hierin een belangrijke rol. Om projecten goed uit te voeren moet je voortdurend naar oplossingen zoeken en diensten aanpassen op specifieke wensen en problemen. Als er in jouw branche nieuwe ontwikkelingen zijn speel je daar op in.

Kortom: bewust en onbewust leer je als ondernemer iedere dag. Je groeit door en ontwikkelt jezelf. Vaak zelfs zoveel dat het erg fijn kan zijn om die kennis op te schrijven, en voor dat doel is een blog de ideale uitlaatklep.

Schrijf het van je af

In een artikel op je blog kun je nieuw opgedane kennis en inzichten voor jezelf organiseren. Anders gezegd kun je zaken echt van je af schrijven. Als je een nieuw inzicht hebt opgedaan over jouw bedrijfstak, kun je dit in een blogartikel vastleggen. Dit levert je twee dingen op:

  • Je maakt je hoofd als het ware leeg, zodat je weer meer de focus kunt leggen op het runnen van je zaak.
  • Je bouwt een bibliotheek van jouw eigen kennis op bedrijfsgebied, waar je ten alle tijde uit kunt putten.

Natuurlijk zijn er ook andere voordelen, waarvan meer bezoekers op je site, leadgeneratie en een vergroting van je autoriteitspositie de belangrijksten zijn. Maar we hebben het hier over het nut van zakelijk bloggen op het vlak van persoonlijke ontwikkeling.

Spelregels

Op deze manier bekeken komt zakelijk bloggen eigenlijk grotendeels op hetzelfde neer als bloggen om persoonlijke redenen. Het blog heeft de functie van dagboek, waarin je opschrijft wat je bezighoudt. Alleen in het geval van een bedrijfsblog breng je twee criteria aan voor content die je publiceert:

  • Je schrijft alleen over zaken die gerelateerd zijn aan je bedrijf/branche.
  • Je houdt er rekening mee dat je voor potentiĆ«le klanten schrijft.

Deze spelregels zijn belangrijk. Want hoewel ik hier een lans breek voor zakelijk bloggen voor persoonlijke ontwikkeling, is je blog natuurlijk nog wel altijd een uithangbord van je bedrijf, en dus moet het ten alle tijde representatief en relevant zijn.

Binnen deze kaders is verder eigenlijk alles mogelijk. Een artikel mag een mening bevatten, maar bijvoorbeeld ook een nuttige tutorial, of informatie over een nieuwe ontwikkeling binnen jouw bedrijfstak. De sky is de limit, en originele content is altijd een plus!

Wel persoonlijke ontwikkeling via een blog, maar geen zin of tijd om zelf te schrijven? Huur dan de Personal Blogger in!

Dit delen:

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • E-mail
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Gerelateerd

Categorie: Artikelen, Bedrijfsbloggen, Blog maken, Schrijven

Over Maurice Krabbendam

Maurice Krabbendam is sinds 2008 actief als online copywriter, en inmiddels ook steeds vaker als WordPress web designer. Weten waar hij momenteel mee bezig is, of contact met hem opnemen? Bezoek dan de Krabbendam Internet Consulting website.

Reacties

  1. Freek K zegt

    maart 11, 2014 om 3:51 pm

    Je schrijft hier over hoe zakelijk bloggen kan werken voor jezelf persoonlijk. Maar voor een merk is het denk ik tegenwoordig ook belangrijk om persoonlijk te bloggen; Jezelf te laten kennen, je menselijke kant te tonen. Maar je zegt al dat je je daar niet op focust hier. goed artikel

    Beantwoorden
  2. Maurice Krabbendam zegt

    maart 11, 2014 om 8:07 pm

    Freek: Dank je wel!

    Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


"B2B content naar een hoger niveau tillen." Dat is onze missie. We inspireren via ons blog en nieuwsbrief. We helpen met tips, tools en advies. We ontzorgen door creatie van hoogwaardige content.

  • Beginnen met bloggen
  • Geld verdienen met een blog
  • Schrijven
  • Meer bezoekers krijgen
  • WordPress themes
  • Kennisbank
  • Over DutchBlogger
  • Offerte aanvragen & Contact

Copyright © 2023 ·Magazine Pro Theme · Genesis Framework door StudioPress · WordPress · Log in