• Artikelen
    • Beginnen
    • Conversie optimalisatie
    • Geld verdienen
    • Growth Hacking
    • Meer bezoekers
    • Schrijven
    • SEA
    • SEO
    • Social media
    • Tips, tools & strategie
  • Tekstschrijver
    • Tekstschrijver inhuren
    • Blog laten schrijven
    • Blogger inhuren
    • Landing Page laten schrijven
  • Tools
    • WordPress themes
    • Boek
  • Contact
  • Boek

DutchBlogger

De B2B Contentspecialist

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Must read voor bloggers!

Je bent hier: Home / Artikelen / Mijlpaal bloghistorie: eerste blogger in Nederlandse tv-reclame

Mijlpaal bloghistorie: eerste blogger in Nederlandse tv-reclame

april 2, 2014 Door Freek Keesen Reageer

finish4 Dat bloggen nog steeds een ontwikkeling doorgaat, wisten wij natuurlijk al. Nu blijkt dat die ontwikkeling eindelijk ook een stap heeft gemaakt richting mainstream televisie-reclames. Vaatwastabletten-fabrikant Finish liet zijn product testen door food bloggers. Één van die bloggers is nu het gezicht van hun nieuwe reclame.

Experts aan het woord

Wij zeggen ‘eindelijk’, omdat wij vinden dat het allemaal wel eerder mocht gebeuren. Bloggers specificeren zich op één gebied en de betere bloggers zijn experts te noemen op hun gebied. Als ze dat niet zijn, dan vallen ze nog wel eens door de mand. Opmerkelijk dat de reclamewereld voor tv-commercials dat nu pas echt gebruikt heeft. Toch is het een goede ontwikkeling!

Vertrouwde bron

Daarnaast zijn bloggers vaak onafhankelijk, waardoor ze door klanten worden gezien als waardige bron. Een blogger gaat zijn reputatie niet vergooien voor het promoten van een stel vaatwastabletten. Een blogger ís de zaak. Uit jouw naam gaan liegen over een product zou zakelijke zelfmoord zijn. Daarom kan een blogger een vertrouwde bron zijn. De consument is namelijk kritisch. De tijd van de injectienaaldtheorie is allang voorbij.

Begin van iets moois

Wij verwachten dat reclames als deze vaker zullen verschijnen. En volgens ons is dat iets moois. Tenminste: Dat ligt eraan of bloggers zelf kritisch blijven bij het testen of zich makkelijk laten gebruiken. Maar door een gezicht te geven aan de boodschapper wordt de druk van verantwoordelijkheid voor goede producten groter.

Bekijk de reclame

Er is ook een Nederlandse versie van de reclame, maar die staat (nog) niet online. Heb jij hem gevonden, laat het ons weten in de comments!

 

Dit delen:

  • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
  • Klik om te delen op X (Wordt in een nieuw venster geopend) X
  • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
  • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Gerelateerd

Categorie: Artikelen, Blogcultuur, Nieuws Tags: finish, mijlpaal, quantum

Over Freek Keesen

Freek Keesen blogt bij DutchBlogger, ReclameBlog en ToffeDingen. Daarnaast maakt hij muziek onder de artiestennaam FreakyFreek.

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


"B2B content naar een hoger niveau tillen." Dat is onze missie. We inspireren via ons blog en nieuwsbrief. We helpen met tips, tools en advies. We ontzorgen door creatie van hoogwaardige content.

  • Beginnen met bloggen
  • Geld verdienen met een blog
  • Schrijven
  • Meer bezoekers krijgen
  • WordPress themes
  • Kennisbank
  • Over DutchBlogger
  • Offerte aanvragen & Contact

Copyright © 2025 ·Magazine Pro Theme · Genesis Framework door StudioPress · WordPress · Log in

We gebruiken cookies om er zeker van te zijn dat je onze website zo goed mogelijk beleeft. Als je deze website blijft gebruiken gaan we ervan uit dat je dat goed vindt.OkLees meer