Dat bloggen nog steeds een ontwikkeling doorgaat, wisten wij natuurlijk al. Nu blijkt dat die ontwikkeling eindelijk ook een stap heeft gemaakt richting mainstream televisie-reclames. Vaatwastabletten-fabrikant Finish liet zijn product testen door food bloggers. Één van die bloggers is nu het gezicht van hun nieuwe reclame.
Experts aan het woord
Wij zeggen ‘eindelijk’, omdat wij vinden dat het allemaal wel eerder mocht gebeuren. Bloggers specificeren zich op één gebied en de betere bloggers zijn experts te noemen op hun gebied. Als ze dat niet zijn, dan vallen ze nog wel eens door de mand. Opmerkelijk dat de reclamewereld voor tv-commercials dat nu pas echt gebruikt heeft. Toch is het een goede ontwikkeling!
Vertrouwde bron
Daarnaast zijn bloggers vaak onafhankelijk, waardoor ze door klanten worden gezien als waardige bron. Een blogger gaat zijn reputatie niet vergooien voor het promoten van een stel vaatwastabletten. Een blogger ís de zaak. Uit jouw naam gaan liegen over een product zou zakelijke zelfmoord zijn. Daarom kan een blogger een vertrouwde bron zijn. De consument is namelijk kritisch. De tijd van de injectienaaldtheorie is allang voorbij.
Begin van iets moois
Wij verwachten dat reclames als deze vaker zullen verschijnen. En volgens ons is dat iets moois. Tenminste: Dat ligt eraan of bloggers zelf kritisch blijven bij het testen of zich makkelijk laten gebruiken. Maar door een gezicht te geven aan de boodschapper wordt de druk van verantwoordelijkheid voor goede producten groter.
Bekijk de reclame
Er is ook een Nederlandse versie van de reclame, maar die staat (nog) niet online. Heb jij hem gevonden, laat het ons weten in de comments!
Geef een reactie