
Vandaag heeft de Spits een column geplaatst die wel wat herkenning doet oproepen. Bella de beautyblogger is een karikatuur geïnspireerd op veel modebloggers, bedacht door columniste Sigrid Stamkot.
“Mijn blog met een titel waar mijn naam in voorkomt, heeft nu al veertien unieke bezoekers per dag. Ja, ik weet dat er al honderden beautybloggers zijn en ik weet ook dat een handjevol al jaren goed bezig is en dat de rest gewoon maar wat doet, maar het is toch gewoon leuk?” Aldus ‘Bella’.
Bella wil geld
Met deze alinea is de toon wel gezet voor de column. Sigrid neemt de doorsnee beautyblogger een beetje op de hak. Zo ook over de waanideeën van sommige meiden dat ze kunnen gaan leven van hun aandacht: “Ik wil er natuurlijk ook geld mee verdienen, zo na schooltijd. Weet je dat er bloggers zijn die gerust vijfhonderd euro voor één tweet met een merk erin vragen?” Natuurlijk weten wij dat je met veertien unieke bezoekers per dag (toch knap van Bella dat ze analytics onder de knie heeft) niet je brood gaat verdienen met je blog.
Bella vind het gewoon leuk
Gelukkig lijkt ‘Bella’ er wel plezier in te hebben: “Misschien toch nog eens een ‘hé hoi hoe gaat ie mail’ naar die mensjes van het PR-bureau sturen. Ik ken ze niet, al ben ik wel op zo’n open dag geweest. Dan krijg je al die producten te zien en uitgelegd, maar ik zeg dan gewoon ‘hé hoi hoe gaat ‘ie’ en dan gris ik zo’n goodiebag mee. Dat is toch ook gewoon leuk?” Doelt Sigrid hier op dat deze meiden denken dat ze de touwtjes in handen hebben, maar eigenlijk allemaal een soort van wandelende reclame zijn voor de cosmetica-producten? De columniste laat het in het midden. (TIP voor schijvers: een beetje mysterie werkt vaak goed!)
Bella blijkt dus echt te bestaan. Ze is een Britse met bijna 500 Bloglovin followers, hard aan het werk met hashtags en anderen te endorsen. Ik denk eigenlijk niet dat columniste Sigrid Stamkot zich daar bewust van is.
Geef een reactie