Meten = weten. Als je weet wat je bezoekers zoeken, graag bekijken en wanneer ze komen, kun je efficiënter te werk gaan. Lees verder over hoe je de gewenste data krijgt in Google Analytics en wat je ermee kunt doen. Op JijOnline schreef ik een artikel hierover en dat werd met enthousiasme opgepikt door beginners. Daarom delen we het ook met jullie! Als je nog geen Google … [Lees meer...]
There are no great limits to growth because there are no limits of human intelligence, imagination, and wonder."
- Ronald Reagan
Wil je meer bezoekers trekken naar je blog, maar weet je niet hoe? We helpen je graag verder. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden!
Wat is de ideale dag voor een e-mailing?
Eerder schreven we op DutchBlogger over hoe je op een effectieve manier een mailinglist op kunt bouwen. In dit artikel nemen we een kijkje naar de ideale dag voor het versturen van een e-mailing. Dit kan je helpen meer te halen uit je mailinglist. 4 factoren bij het bepalen van de ideale dag voor een e-mailing Je wilt het maximale rendement halen uit een mailinglist. Daarom … [Lees meer...]
Werf klanten via je blog door problemen op te lossen
Als jij een blog hebt, dan is de kans groot dat je naar mogelijkheden zoekt om hier geld mee te verdienen. Een goede manier om dit voor elkaar te krijgen, is door via jouw blog oplossingen te bieden voor problemen. Om even een kader te schetsen: dat geld verdienen kan op verschillende manieren. Bijvoorbeeld door een eigen product of dienst te verkopen, maar ook door op je … [Lees meer...]
Een blogger inhuren: waar moet je op letten? 6 tips!
Een blogger inhuren is iets wat steeds meer gebeurt. Veel ZZP'ers en MKB'ers beginnen de voordelen ervan in te zien, zoals een grotere online aanwezigheid en verbeterde leadgeneratie. Maar ook bij blogs die snel groeien is vaak een extra paar schrijfhanden nodig om de productie draaiende te houden. Als jij ook in de situatie zit waarin je een blogger gaat inhuren, waar moet je … [Lees meer...]
Facebook en Twitter: verschillende sociale media, verschillende soorten updates
Ondanks de wezenlijke verschillen tussen Facebook en Twitter, gebruiken veel bloggers ze min of meer op dezelfde manier. Door je updates per medium aan te passen, kun je meer bezoekers binnenhalen. Als je als blogger Facebook en Twitter inzet om meer verkeer naar je site te trekken, ben je al een heel eind op de goede weg wat betreft social media marketing. Toch kan het … [Lees meer...]
Wat ik met HootSuite Pro doe
HootSuite is een populaire social media management tool, die ook door veel bloggers wordt gebruikt. Enkele maanden geleden ben ik zelf de pro versie van HootSuite gaan gebruiken, en inmiddels heb ik er genoeg ervaring mee om te vertellen wat ik er zoal mee doe, en wat ik ervan vind. Wat kun je met HootSuite? Heel kort samengevat kun je met HootSuite heel eenvoudig … [Lees meer...]
Meer likes op Facebook: de omgekeerde manier
Meer likes op Facebook krijgen Het sociale medium Facebook is één van de meest gebruikte kanalen die wij bloggers inzetten om de inhoud van ons blog te verspreiden. We maken een pagina aan die qua inhoud en naam lijkt op ons blog, en hopen maar op massa's publiek naar de website. Maar als je hier enige ervaring mee hebt, weet je dat de resultaten van zo'n facebookpagina vaak … [Lees meer...]
DutchBlogger’s glazen bol: Succesvolle blogonderwerpen voor 2014
Waar kun je het beste over bloggen in 2014 als je veel bezoekers wilt gaan trekken? Wij keken achteruit naar het zoekgedrag van 2013, en vooruit naar de belangrijke evenementen van 2014. Het resultaat: vier succesvolle blogonderwerpen voor 2014, uit de glazen bol van DutchBlogger. Het zoekgedrag van 2013 Weten waar mensen in het verleden naar zochten, kan iedere blogger … [Lees meer...]
Traffic, traffic, traffic
Bezoekers krijgen, dat is waar iedere blogger of webmaster naar streeft. Het liefst zoveel mogelijk. Alleen blijkt het in de praktijk vaak lastiger dan gedacht om het verkeer naar je website te laten groeien. Om dit voor elkaar te krijgen heb je een plan nodig. En om een plan te kunnen maken kan het geen kwaad om eerst eens stil te staan bij de verschillende soorten traffic die … [Lees meer...]
Terugblik op de Google algoritme updates van 2013
Het einde van het jaar nadert, en langzamerhand is het ook voor ons bloggers tijd voor terugblikken en jaaroverzichten. En in die geest kan het zeker geen kwaad om eens terug te kijken naar de veranderingen die Google heeft doorgevoerd in haar zoek algoritme. De veranderingen volgen elkaar zo snel op, dat het tijdens de waan van de dag vrijwel onmogelijk lijkt om alles bij te … [Lees meer...]