Op 4 februari organiseert BBP Media weer het Branded Content Event. Tijdens dit event wordt Branded Content vanuit talloze invalshoeken besproken. Het heden, verleden en de toekomst van Branded Content komen allemaal aan bod tijdens deze ééndagsseminar in Utrecht.
Betaalde content als marketinginstrument
Branded content wordt wereldwijd beschouwd als de toekomst van bloggen. Of het nou gaat om advertorials of productreviews, deze content is een goede manier voor blogs om bezoekersaantallen om te zetten in keiharde winst. Ook voor bedrijven is dit een zeer aantrekkelijke optie, aangezien zij op die manier een blogger ook als marketeer inzetten. Vaak staat een blogger, vooral in zijn of haar branche, meer “tussen de mensen” dan een bedrijf zelf en kan de blogger op die manier content schrijven die beter aansluit bij de doelgroep. Maar branded content hoeft zich niet te beperken tot geschreven tekst. Bekende voorbeelden van andere branded content zijn viral video’s. Geslaagde campagnes zoals die van Volvo (met Jean-Claude van Damme) tonen aan dat een goed uitgevoerde branded content-video’s veel meer impact hebben dan een normale advertentie op bijvoorbeeld televisie. De campagne met van Damme is wereldwijd al ruim 82 miljoen keer bekeken, waar een gemiddelde andere campagne net over de 260 duizend views zit. Dit toont aan hoe het image van van Damme, die van Volvo Trucks kan versterken en zij samen een aanzienlijk grotere impact kunnen leveren dan een commercial die Volvo alleen produceert.
Branded Content Event
Deze en veel meer soorten branded content worden besproken bij het Branded Content Event, komende donderdag 4 februari in De Fabrique in Utrecht. Om 9:30 begint de dag met een opening door Ronnie Overgoor, sinds drie jaar één van de 100 meest invloedrijke mensen in de nationale media. Daarna volgt een bomvol programma met maar liefst 23(!) andere sprekers, stuk voor stuk interessante professionals in de marketing- en mediawereld!
Tijdens dit 10de Branded Content Event ligt de focus op “Next Generation Branded Content”. Denk hierbij aan content als de YouTube vloggers van nu, maar ook het nadenken over wat de volgende stap in deze contentvorm wordt. Het belooft een zeer interessante dag te worden voor iedere communicatieprofessional. En het beste nieuws is: er zijn nog tickets beschikbaar! Check snel de website, brandedcontentevent.nl, en regel een kaartje nu het nog kan. Na donderdag ben jij als blogger weer klaar voor het nieuwe online jaar!
Geef een reactie