• Artikelen
    • Beginnen
    • Conversie optimalisatie
    • Geld verdienen
    • Growth Hacking
    • Meer bezoekers
    • Schrijven
    • SEA
    • SEO
    • Social media
    • Tips, tools & strategie
  • Tekstschrijver
    • Tekstschrijver inhuren
    • Blog laten schrijven
    • Blogger inhuren
    • Landing Page laten schrijven
  • Tools
    • WordPress themes
    • Boek
  • Contact
  • Boek

DutchBlogger

De B2B Contentspecialist

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Must read voor bloggers!

Je bent hier: Home / Geld verdienen met een blog / Betaalde content / Branded Content Event 2016: het verslag

Branded Content Event 2016: het verslag

februari 8, 2016 Door Thomas Nekkers Reageer

Wij lieten vorige week al doorschemeren dat wij bij het Branded Content Event 2016 aanwezig zouden zijn. Afgelopen donderdag 4 februari was het dan zo ver. In De Fabrique in Utrecht barstte het om 9:00 los met een verse kop koffie en om 9:30 werd de volle zaal begroet door dagvoorzitter Ronnie Overgoor die het thema van de dag introduceerde: Media voor the NXTGeneration. Toen eerste spreker Joeri van den Bergh tien minuten later begon, was meteen duidelijk dat er genoeg interessante inzichten los zouden komen vandaag. De belangrijkste presentaties vernoemen wij hieronder.

Joeri van den Bergh – InSites Consulting

Nou had Joeri van den Bergh de zaal vrij snel te pakken met zijn vriendelijke Vlaamse accent, maar dat was zeker niet de reden dat het publiek na het slotwoord een staande ovatie gaf. Van den Bergh gaf zijn inzichten op een interactieve en creatieve manier door aan het publiek. Hij besprak onder andere het verschil tussen Generatie Y en Generatie Z, hoe je hen het best kan bereiken en via welke media. Er blijkt een groot verschil te zitten tussen Generaties Y en Z (geboren tussen, respectievelijk, 1980-1996 en 1997-2011) en tussen de manier waarop zij media consumeren. Zo is Generatie Z volledig afgestapt van email en maken zij nog meer gebruik van Snapchat dan hun voorgangers. De gehele presentatie is hier te zien.

Thierry van Engelen – KPN “The Pickup” Case

Na de eerste korte koffiepauze ging het event door met parallelsessies. Het was aan de bezoeker om te selecteren welke sessie hij of zij aan deelnam. De keuze bestond uit uit Endemol, SBS Broadcasting, Universal Media Group/KPN en Telegraaf Media Groep. Wij kozen voor de case van Universal en KPN.

Tijdens deze presentatie beschreef Thierry van Engelen van Universal het branded content-project KPN’s “The Pickup”. In deze samenwerking tussen KPN, Universal en in mindere mate Spotify werd een YouTube-show gecreëerd waarin een bekende Nederlandse rapper andere rappers ophaalde in een auto en waarin ze samen muziek maakten. Voor meer informatie over de show, check hier de playlist.

In deze serie werd de focus gelegd op het gemak van Spotify streamen via KPN 4G. Dit moest minimaal één keer per aflevering naar voren komen zodat ze doelgroep de positieve “vibe” van de clips met KPN 4G en Spotify zou koppelen. Dit werd versterkt door het feit dat er tijdens de taxiritten muziek werd opgenomen en deze singles exclusief op Spotify te beluisteren waren.

Dit moest als geheel bijdragen aan een hipper image voor KPN, die meer aansluit bij de doelgroep die zij voorheen bij dochtermerk Hi ondergebracht hadden.

Miriam Martinus – Ditzo case en pitches

Na de lunchpauze ging het geheel verder met een interessante gebeurtenis. Verzekeringsmaatschappij Ditzo heeft drie reclamebureaus gecontacteerd met een case en de vraag of zij daar een origineel plan voor konden schrijven. De gecontacteerde bureaus waren BrandDeli, Radio 538 Concepts en Sanoma-SBS. De oplossingen van de drie bureaus liepen ver uiteen, maar uiteindelijk werd BrandDeli als winnaar gekozen. Hun oplossing omvatte onder andere het plaatsen van een “Blauwe Muur”, of meerdere, verspreid door Nederland. Op deze muur konden buurtbewoners hun wensen schrijven en vervolgens zou er als buurt één droom uitgekozen worden om als collectief aan te pakken. BrandDeli zal deze oplossing nu gaan uitwerken voor Ditzo.

Gijsbregt Vijn – Corporate Storytelling

Tijdens de laatste parallelsessie gaf Gijsbregt Vijn van Lemon Scented Tea een presentatie over het belang van corporate storytelling. Hierbij gaf Vijn voorbeelden van de storytelling die Tesla toepast (De wereld gaat ten onder, help ons er wat aan te doen). Dit bood een verfrissend inzicht in deze belangrijke ontwikkeling in de wereld van kleine en grote bedrijven. “Net als een goede film, moet een bedrijf nu ook een goed verhaal hebben. En heel toevallig komt de structuur van die verhalen ook overeen.” Zo haalde Vijn aan dat zonder een “slechterik” je geen conflict hebt en zonder conflict, je geen story hebt. Tesla heeft dit goed aangepakt door alle auto’s die op fossiele brandstoffen rijden als vijand neer te zetten. Volgens Vijn kan je als nieuw bedrijf niet opvallen zonder een opvallende en degelijke corporate story.

Cor Hospes – Klant is Koning, Content is Lakei

Om de dag met een uitsmijter af te sluiten heeft de organisatie Cor Hospes het laatste woord van de dag gegeven. Met een combinatie van goed onderbouwde argumenten en verfrissende humor wist Hospes zelfs zo laat op de dag nog het complete publiek te boeien met zijn verhaal over het Audience-first denken. Met tips als “Regel je eigen Kuifje” en “Je content is niet king, je doelgroep is king. Je content is hooguit lakei” sloot Hospes de dag af voor de 70-80% bezoekers die het de hele dag volgehouden hadden.

Tot slot was er uiteraard een netwerkborrel met, naar onze mening, geweldig verzorgde catering.

 

Branded Content Event 2016 gemist?

Hou de website brandedcontentevent.nl in de gaten voor meer info omtrent de editie van 2017 of bekijk voor soortgelijke evenementen de website van BBP Media!

Dit delen:

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • E-mail
5.00 avg. rating (99% score) - 1 vote

Gerelateerd

Categorie: Betaalde content, Geld verdienen met een blog

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


"B2B content naar een hoger niveau tillen." Dat is onze missie. We inspireren via ons blog en nieuwsbrief. We helpen met tips, tools en advies. We ontzorgen door creatie van hoogwaardige content.

  • Beginnen met bloggen
  • Geld verdienen met een blog
  • Schrijven
  • Meer bezoekers krijgen
  • WordPress themes
  • Kennisbank
  • Over DutchBlogger
  • Offerte aanvragen & Contact

Copyright © 2023 ·Magazine Pro Theme · Genesis Framework door StudioPress · WordPress · Log in