• Artikelen
    • Beginnen
    • Conversie optimalisatie
    • Geld verdienen
    • Growth Hacking
    • Meer bezoekers
    • Schrijven
    • SEA
    • SEO
    • Social media
    • Tips, tools & strategie
  • Tekstschrijver
    • Tekstschrijver inhuren
    • Blog laten schrijven
    • Blogger inhuren
    • Landing Page laten schrijven
  • Tools
    • WordPress themes
    • Boek
  • Contact
  • Boek

DutchBlogger

De B2B Contentspecialist

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Must read voor bloggers!

Je bent hier: Home / Artikelen / Waar vind je thought leaders?

Waar vind je thought leaders?

november 28, 2013 Door Maurice Krabbendam Reageer

De juist thought leaders vinden

Vaak blog je over een onderwerp omdat je er op z’n minst enigszins verstand van hebt. Het up to date houden en zelfs uitbreiden van die kennis is essentieel als je een boeiend blog wilt blijven produceren.

thought-leaders

Een goede manier om nieuwe inzichten op te doen, is op zoek gaan naar zogeheten ’thought leaders’ binnen jouw niche. Dit zijn vooraanstaande figuren die regelmatig met nieuwe ideeën en visies komen, en wiens mening door een groot aantal volgers wordt gewaardeerd en gerespecteerd.

Je hoeft het zeker niet blind met thought leaders eens te zijn, maar het is wel erg nuttig als je af en toe in de gaten houdt wat ze allemaal te vertellen hebben. Waar vind en volg je deze thought leaders?

Twitter

Twitter is min of meer het walhalla voor thought leaders. Het is niet moeilijk om met een paar simpele searches mensen te vinden die tweeten over onderwerpen binnen jouw niche.

Je wilt de mensen eruit pikken die door aanzienlijk meer mensen gevolgd worden, dan dat ze zelf volgen. Dit is namelijk een belangrijke indicatie dat ze iets boeiends te melden hebben, waar veel mensen interesse in hebben.

Vervolgens is het zaak om bij de interessante mensen die je tegenkomt weer te gaan kijken wie zij volgen. De kans is groot dat hier een aantal personen tussenstaan die óók een boeiende visie hebben.

Door deze lijstjes als het ware omhoog te volgen, kom je steeds meer echte thought leaders tegen.

Nieuwsberichten, interviews, columns

Vooraanstaande figuren in een bepaalde branche worden vaak om hun mening gevraagd bij actuele zaken. Ook worden ze soms uitgebreider aan de tand gevoeld in een interview, en je hebt ook genoeg experts die via een column in bijvoorbeeld een vakblad een podium vinden om hun kennis te delen.

Blogs, video’s en podcasts

Inspiratie voor je blog kun je natuurlijk ook bij andere bloggers vinden. Bij de meeste artikelen staat wel een auteursnaam vermeld. Wanneer je een interessant artikel hebt gelezen, kijk dan eens of je nog meer werk van deze persoon kunt vinden.

Thought leaders vind je ook door naar andere digitale media-uitingen zoals video’s, webinars en podcasts te zoeken. Er is wel enig lef voor nodig om jezelf op zo’n manier als expert te presenteren, en dit zijn dus vaak ook daadwerkelijk interessante figuren om te volgen.

Auteurs

Als iemand de moeite heeft genomen om een boek te schrijven over pak hem beet autobumpers, ga er dan maar vanuit dat zo’n auteur over veel kennis van zo’n onderwerp beschikt.
Probeer af en toe eens een voor jouw niche relevant boek te lezen, maar probeer vervolgens ook zeker na te gaan of de schrijver een eigen blog of Twitter-account heeft wat je kunt volgen.

Prijswinnaars

Als iemand een prijs heeft gewonnen voor zijn of haar verdiensten in een bepaalde branche, dan kun je er vrij zeker van zijn dat deze persoon iets interessants te melden heeft.

LinkedIn en fora

Op LinkedIn bestaan naast individuele profielen ook groepen over een bepaald onderwerp. Hierin komt vaak veel kennis samen, en dit soort groepen zijn dan ook goede plekken om thought leaders te vinden. Zelf hebben we trouwens sinds kort ook een discussiegroep op deze site!

Op fora kun je ten slotte ook mensen met autoriteit over een onderwerp vinden, als moet je hier soms wel tussen een hoop minder waardevolle informatie heen ploegen.

Wat vind jij goede manieren om thought leaders te vinden? Je kunt je ervaringen hieronder in de comments delen.

Dit delen:

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • E-mail
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Gerelateerd

Categorie: Artikelen, Beginnen met bloggen

Over Maurice Krabbendam

Maurice Krabbendam is sinds 2008 actief als online copywriter, en inmiddels ook steeds vaker als WordPress web designer. Weten waar hij momenteel mee bezig is, of contact met hem opnemen? Bezoek dan de Krabbendam Internet Consulting website.

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


"B2B content naar een hoger niveau tillen." Dat is onze missie. We inspireren via ons blog en nieuwsbrief. We helpen met tips, tools en advies. We ontzorgen door creatie van hoogwaardige content.

  • Beginnen met bloggen
  • Geld verdienen met een blog
  • Schrijven
  • Meer bezoekers krijgen
  • WordPress themes
  • Kennisbank
  • Over DutchBlogger
  • Offerte aanvragen & Contact

Copyright © 2023 ·Magazine Pro Theme · Genesis Framework door StudioPress · WordPress · Log in