• Artikelen
    • Beginnen
    • Conversie optimalisatie
    • Geld verdienen
    • Growth Hacking
    • Meer bezoekers
    • Schrijven
    • SEA
    • SEO
    • Social media
    • Tips, tools & strategie
  • Tekstschrijver
    • Tekstschrijver inhuren
    • Blog laten schrijven
    • Blogger inhuren
    • Landing Page laten schrijven
  • Tools
    • WordPress themes
    • Boek
  • Contact
  • Boek

DutchBlogger

De B2B Contentspecialist

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Must read voor bloggers!

Je bent hier: Home / Artikelen / Soul searching vs. keyword research

Soul searching vs. keyword research

november 14, 2013 Door Christiaan Slierendrecht Reageer

Je staat op het punt te beginnen met een blog. Je hebt hier en daar wat gehoord over het belang van keyword research. Dat klonk goed, want je wilt immers wel gaan schrijven over onderwerpen waar mensen ook daadwerkelijk op zoeken. Want anders geen bezoekers via zoekmachines, right?

Ik zou zeggen: gooi deze gedachte voor nu even helemaal overboord.

Waarom?

Dat zal ik je uitleggen. Maar eerst wil ik je een vraag stellen.

Wat was de laatste keer dat je helemaal de tijd vergat? Dat de uren vervlogen zonder dat je er erg in had?

Was het iets wat je recent deed? Of kun je vooral dingen herinneren uit een ver verleden?

Je zult misschien denken: waar wil die vent nu helemaal heen?

Eigenlijk is het antwoord heel erg simpel.

Het succes van een blog hangt af van de mate waarin je gemotiveerd bent om over bepaalde dingen te bloggen.

Het heeft voor een groot deel te maken met creativiteit en inspiratie. En nu kun je wellicht de nodige inspiratie halen uit het doen van keyword research voor relevante artikelen voor op je blog, maar eigenlijk is dat slechts een afgeleide van de achterliggende motivatie waarom je een blog start.

Als er iets killing is in de blogwereld, dan is het wel een ongemotiveerde en ongeïnspireerde blogger.”

Identiteit

Het belangrijkste punt wanneer je begint met bloggen, is dat je eerst wilt bepalen wat de identiteit van je blog is. Wanneer het onderwerp en de identiteit van je blog slechts gebaseerd zijn op keyword research en de potentie van bepaalde zoekwoorden, dan zal dit resulteren in een manier van bloggen die redelijk mechanisch is, en daardoor minder inspirerend. En als er iets killing is in de blogwereld, dan is het wel een ongemotiveerde en ongeïnspireerde blogger. Daarom wil je voor jezelf bepalen waar jouw werkelijke drijfveren liggen, om deze vervolgens te kunnen vertalen naar je blog.

Passies

Welke passies heb je? Welke dingen leveren je energie op, ook al ben je er uren achtereen mee bezig? De antwoorden op deze vragen vormen de kern van een succesvol blog. Gebruik de antwoorden op deze vragen om de basis van je blog te bepalen. Keyword research is hierna slechts een tool om extra ideeën te genereren voor interessante content, en meer bezoekers te trekken via de zoekmachines.

De moraal van dit verhaal? Eerst soul searching, dan keyword research!

 

 

Dit delen:

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • E-mail
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Gerelateerd

Categorie: Artikelen, Beginnen met bloggen

Over Christiaan Slierendrecht

Oprichter van DutchBlogger, online strategie expert en growth marketeer. Nam in 2010 ontslag van zijn corporate baan om full time online te gaan ondernemen. Houdt ervan kennis te delen en anderen te activeren om het online kanaal in te zetten om vooruit te komen en te groeien.
 
LinkedIn | Twitter | Email

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


"B2B content naar een hoger niveau tillen." Dat is onze missie. We inspireren via ons blog en nieuwsbrief. We helpen met tips, tools en advies. We ontzorgen door creatie van hoogwaardige content.

  • Beginnen met bloggen
  • Geld verdienen met een blog
  • Schrijven
  • Meer bezoekers krijgen
  • WordPress themes
  • Kennisbank
  • Over DutchBlogger
  • Offerte aanvragen & Contact

Copyright © 2023 ·Magazine Pro Theme · Genesis Framework door StudioPress · WordPress · Log in