Ik zeg wel eens: “het Google algoritme is net zo veranderlijk als het weer”. Dat is natuurlijk een beetje een overtrokken statement, maar het onderstreept wel het feit dat SEO best practices als sneeuw voor de zon kunnen verdwijnen en continu in beweging zijn. Geef daarom je SEO kennis nu snel een APK’tje. De opsomming van de blogposts in dit artikel geven je een solide steuntje in de rug bij het up-to-date brengen van je SEO kennis.
The ‘state of art’ in SEO
De ontwikkelingen op het gebied van SEO – ofwel zoekmachine optimalisatie – volgen elkaar razendsnel op. Daarom brengen we voor onszelf periodiek de “state of art” in SEO in kaart door een groot aantal hoog aangeschreven vakblogs te volgen en te analyseren. Op deze manier leggen we bloot wat op dit moment “the state of art” is binnen het vakgebied SEO. Graag delen we deze analyse deze met jullie. In dit artikel vind je een opsomming van 9 blogposts die samen een goed beeld geven van de laatste ontwikkelingen, hot topics en best practices op het gebied van SEO.
1. What to expect for SEO in 2016?
2. SEO blog post checklist
3. What should I do if my site has been hit with a Google penalty?
4. How SEO and content work hand in hand
5. Five Ways Content Marketing and SEO Can Work Together
6. The Most Common SEO Questions Answered by 6 SEO Experts
7. SEO Page Titles: 15-Point Checklist for B2B and B2C Brands
8. 7+ Ways to Attract Searchers and Boost Your SEO Rankings
9. Future-Proof Your Content Rankings With These SEO Tips
Geen tijd om alles door te lezen?
Wanneer we bovenstaande artikelen doornemen en analyseren dan komen de volgense thema’s naar boven die een goed gevoel geven bij “the state of art” van SEO:
- Mobile SEO moet in 2016 ook jouw aandacht hebben
- Het evalueren van Google functionaliteit heeft steeds meer impact op SEO practices
- Er wordt steeds meer ingezet op een integrale aanpak van content marketing waarbinnen SEO een onderdeel inneemt
- SEO wordt steeds meer op een methodische manier aangepakt
- Het draait niet alleen om SEO kennis, maar om de praktische toepasbaarheid van deze kennis
- SEO = continuous development. Experimenteel leren wordt een randvoorwaarde voor goede SEO practices
- Het werken vanuit een continuous development gedachte icm. SEO vergt kwalitatief goede datasets en analyses
Conclusie
Onder de streep betekent dit dat SEO steeds minder als geïsoleerd vakgebied gezien kan worden. Het gaat niet alleen om het gebruiken van SEO best practices, maar het gaat ook om het assembleren van deze kennis met vakgebieden zoals copywriting, content marketing, user experience en data-analyse. Let hierbij op bij het inhuren van een SEO specialist, een duurzame SEO strategie kun je anno 2016 alleen nog op bouwen wanneer je een integrale benadering hanteert
Geef een antwoord