M’n vader was economiedocent die met een minor in filosofie afstudeerde. Geen idee of dat een soort van imprint in mijn DNA heeft achtergelaten dat geneigd is continu vragen te blijven stellen bij de status quo van mechanismes in ons denken over de economie. Maybe. Kan me ook voorstellen dat je zelf andere hobby’s hebt. Ieder z’n eigen eigenaardigheden ;-) Wat ik wel weet is … [Lees meer...]
30 Spreuken om onzin uit ons hoofd te verwijderen
Eén van de ‘secundaire arbeidsvoorwaarden’ die je als blogger hebt is dat dat je soms zomaar een cadeautje in je postvak vindt. Twee weken terug ontving ik zo een cadeautje in de vorm van het boek “Het bed van Procrustes” van Nassim Nicholas Taleb. Het bestaat uit 133 pagina’s met ‘aformismen’, ofwel "spreuken die ons aansporen bepaalde denkluikjes te openen en manieren te … [Lees meer...]
In 7 stappen diensten rendabeler maken en energielekken dichten
Heb je wel eens het gevoel dat sommige projecten te veel tijd kosten en daarmee helemaal niet zo rendabel zijn als in theorie mogelijk zou zijn? Goede kans dat er energielekken zijn binnen jullie organisatie die hiervoor zorgen. Hoe achterhaal je waar deze energielekken zitten en hoe zorg je ervoor dat ze gedicht worden? Hoe optimaliseer je dienstverlening op een manier die de … [Lees meer...]
7 vragen waarmee je de prestatie van organisaties een kickstart geeft
Als we de prestatie van een organisatie willen verbeteren dan hebben we vaak de neiging om met een aantal ‘knappe koppen’ bij elkaar te gaan zitten en te bedenken wat er nodig is om die prestatie naar een hoger plan te tillen. We doen aannames en formuleren een strategie die vervolgens ‘uitgerold’ wordt. In de praktijk wil dit echter niet zeggen dat de mensen die deze strategie … [Lees meer...]
Zakelijke groei begint met weten waar je niet goed in bent
Als je ondernemer bent of als een van je doelstellingen is om het bedrijf waar je voor werkt te laten groeien dan is de kans groot dat je soms tegen onzichtbare barrières aanloopt. De omzetgroei stagneert. Er blijft geen tijd over voor reflectie. En nadenken over strategie? Daar heb je toch helemaal geen tijd voor.... Je wordt iedere dag helemaal in de operatie gezogen en de … [Lees meer...]
De 5 fases van online volwassen worden
Veel organisaties worstelen met het optimaal inzetten van digitale marketing en het optimaal benutten van het online kanaal. Online biedt zoveel mogelijkheden en kansen dat het soms lastig is om door de bomen het bos nog te zien. Het omarmen van het online kanaal als groeimotor voor een organisatie is echter niet alleen afhankelijk van specifieke kennis en technische … [Lees meer...]
Je wilt je website of blog vertalen – welke opties zijn er?
Wanneer je de stap naar het buitenland wil wagen met je blog of business, is de kans groot dat het (zeker als Nederlander) noodzakelijk is om je website naar een andere taal te vertalen. Of het nu naar het Duits, Frans, Engels, Mandarijn of allemaal is. Middels zo'n vertaling kun je een veel groter bereik realiseren, wat op heel veel verschillende manieren goed is voor je … [Lees meer...]
Hoe je kleuren gebruikt om conversies te verhogen
Wellicht ben je wel bekend met het gegeven dat kleuren een psychologisch effect op mensen kunnen hebben. Kleuren wekken bepaalde emoties op en communiceren met een deel van onze hersenen (de hypothalamus), die ervoor zorgt dat er hormonen worden afgegeven die invloed hebben op je humeur, emoties en gedrag. Kleuren zijn belangrijk voor conversies Uit onderzoek blijkt dat kleur … [Lees meer...]
Conversietracking: wat is het en hoe pak zoiets aan?
Weet jij niet wat het jouw online conversiepercentage is? Goede kans dat dit komt omdat je nog geen conversietracking hebt ingericht. Conversietracking klinkt misschien een beetje ingewikkeld. Eng bijna. Maar gelukkig hoeft dat helemaal niet zo te zijn. Voor de meesten onder ons is het voldoende om globaal te weten hoe je conversietracking in kunt richten. Met deze kennis op … [Lees meer...]
Traffic soorten [cheat cheat]
Handig overzicht van de verschillende soorten traffic (website bezoekers) zoals die door Google Analytics worden herkend en geregistreerd. Traffic: soorten, omschrijving en hoe te genereren SOORT WAT? HOE? Organisch Bezoekers die klikken op de niet-gesponsorde resultaten in zoekmachines Zoekmachine optimalistie … [Lees meer...]