• Artikelen
    • Beginnen
    • Conversie optimalisatie
    • Geld verdienen
    • Growth Hacking
    • Meer bezoekers
    • Schrijven
    • SEA
    • SEO
    • Social media
    • Tips, tools & strategie
  • Tekstschrijver
    • Tekstschrijver inhuren
    • Blog laten schrijven
    • Blogger inhuren
    • Landing Page laten schrijven
  • Tools
    • WordPress themes
    • Boek
  • Contact
  • Boek

DutchBlogger

De B2B Contentspecialist

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Must read voor bloggers!

Je bent hier: Home / Artikelen / Conversie optimalisatie case studies

Conversie optimalisatie case studies

juni 1, 2016 Door Christiaan Slierendrecht Reageer

Wanneer je aan de slag wil met conversieoptimalisatie gaan is het handig om te leren van praktijkvoorbeelden. Ga er niet van uit dat je ieder voorbeeld ook lukraak over kunt nemen. Iedere casus is uniek en in de praktijk is conversieoptimalisatie altijd een doorlopend proces van testen, uitproberen en het doorvoeren van stapsgewijze aanpassingen. Case studies kunnen je echter wel in de goede richting helpen en bieden inspiratie en best practices die je in de praktijk kunt toepassen op je eigen website.

In deze blogpost vind je een overzicht van case studies in conversie optimalisatie. De case studies behandelen een of meerdere onderwerpen binnen conversieoptimalisatie. Ik zal dit overzicht in de loop van de tijd blijven aanvullen om zo toe te werken naar een zo compleet mogelijk overzicht, opgedeeld in verschillende topics.

SEO & SEA

A little secret about meta description that triple our Click-Through-Rate

Optimize your serp snippet Click-Through-rate

How to write the highest performing Adwords ads, ever

Social media

7 tips for increasing your Click-Through-Rates on Facebook

Call to actions (CTA’s)

The button color A/B test: Red beats green

Google website optimizer increases conversion 591%

Directional cues & Eye tracking

7 marketing lessons from eye tracking studies

How to use directional cues to optimize landing page conversion

Landing pages: The science behind designing for conversion

How directional cues maximize UX and boost conversions

Contrast & Whitespace

UX Case Study: Designing whitespace to improve conversions

Checkout process (e-commerce)

40 Checkout page strategies to improve conversion rates

How to optimize your checkout page for conversions

How to reduce shopping cart abandonment by optimizing the checkout

9 case studies for optimising your checkout conversion rate

Blogs die schrijven over conversieoptimalisatie:

Widerfunnel

Unbounce

Hubspot

Conversionscientist

ConversionXL

Invesp

Getelastic

Contentverve

Whichtestwon

Kissmetrics

Convert

Online Behavior

VWO

Conversion rate experts

Conversionvoodoo

 

 

 

Dit delen:

  • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
  • Klik om te delen op X (Wordt in een nieuw venster geopend) X
  • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
  • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
5.00 avg. rating (99% score) - 1 vote

Gerelateerd

Categorie: Artikelen, Conversie optimalisatie, Tips, tools & strategie

Over Christiaan Slierendrecht

Oprichter van DutchBlogger, online strategie expert en growth marketeer. Nam in 2010 ontslag van zijn corporate baan om full time online te gaan ondernemen. Houdt ervan kennis te delen en anderen te activeren om het online kanaal in te zetten om vooruit te komen en te groeien.
 
LinkedIn | Twitter | Email

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


"B2B content naar een hoger niveau tillen." Dat is onze missie. We inspireren via ons blog en nieuwsbrief. We helpen met tips, tools en advies. We ontzorgen door creatie van hoogwaardige content.

  • Beginnen met bloggen
  • Geld verdienen met een blog
  • Schrijven
  • Meer bezoekers krijgen
  • WordPress themes
  • Kennisbank
  • Over DutchBlogger
  • Offerte aanvragen & Contact

Copyright © 2025 ·Magazine Pro Theme · Genesis Framework door StudioPress · WordPress · Log in

We gebruiken cookies om er zeker van te zijn dat je onze website zo goed mogelijk beleeft. Als je deze website blijft gebruiken gaan we ervan uit dat je dat goed vindt.OkLees meer